Podmínky zápůjčky


Tyto podmínky zápůjčky se vztahují na výpůjčky, nákup položek eshopu upravují obchodní podmínky.

I. SMLUVNÍ STRANY 

Pronajímatel: 

Bc. Jiří Horák
IČ: 17384087
Popluží 633, Vamberk, 517 41
Úřad příslušný podle § 71 odst. 2 živnostenského zákona: Městský úřad Rychnov nad Kněžnou
Provozovatel není plátcem DPH

Kontaktní údaje:
email: eshop@odnikol.cz
www: https://www.odnikol.cz (dále jen „pronajímatel“)

Nájemce: 

Zákazník, který se rozhodne sjednat zápůjčku z obchodu www.odnikol.cz se stává nájemcem. 

II. Předmět smluvního vztahu 

Předmětem smluvního vztahu je přenechání movitých věcí ve vlastnictví pronajímatele nájemci, aby nájemce tyto věci užíval a zaplatil za to pronajímateli nájemné. Pronajímané movité věci jsou dále v těchto podmínkách zápůjčky uváděny jako předměty nájmu.

III. Ceny, vratná kauce a neplátce dph

Ceny za půjčovné (pronájem) jsou sjednány emailovou komunikací (v případě telefonické komunikace bude odeslán email s rekapitulací ceny zápůjčky). Faktura je zaslána na základě závazné objednávky, kterou nájemce uskuteční prostředníctvím emailového potvrzení ceny zápůjčky.

Součástí emailu s nabídkou ceny zápůjčky bude vyčíslena i vratná kauce (záloha) a dále informace pro provedení platby. Vratná kauce bude vrácena v plné výši, po navrácení předmětu v nepoškozeném, nezničeném a neznehodnoceném stavu.

IV. Podmínky pro předání předmětů nájmu

Pronajímatel se zavazuje předat předměty nájmu nájemci nejpozději ve smluvený den. Tato povinnost pronajímateli vzniká za předpokladu, že nájemce zaplatil nájemné a vratnou kauci v plné výši.

Pronajímatel předá předměty nájmu nájemci osobně, a to na adrese, kde pronajímatel provozuje podnikatelskou činnost, nebo na jiném místě dle vzájemné dohody, nebo předměty nájmu zašle prostřednictvím přepravní společnosti na adresu, kterou si nájemce zvolil. Náklady na přepravu platí nájemce a s jejich výší je seznámen v rámci nabídkového emailu.

V. Podmínky pro předání předmětů nájmu

Při převzetí je nájemce povinen předměty nájmu zkontrolovat, zda nejsou poškozené nebo jinak znehodnocené. Jestliže nájemce zjistí, že jsou předměty nájmu poškozené, zničené či znehodnocené, je povinen informovat o tom pronajímatele, a to nejpozději v den převzetí od přepravce či hned při osobním převzetí. Na pozdější reklamace nebude brán zřetel a bude se považovat za to, že nájemce převzal předměty nájmu bez jakýchkoliv vad či poškození.

VI. Odpovědnost nájemce za škodu (majetkovou újmu) na předmětech nájmu

Odpovědnost za škodu (majetkovou újmu) na předmětech nájmu nese nájemce, a to od okamžiku převzetí předmětů nájmu až do navrácení těchto předmětů pronajímateli. V případě, že nájemce vrací předměty nájmu pronajímateli prostřednictvím zásilkové služby (přepravce), je v osobním zájmu nájemce, aby si zdokumentoval, např. prostřednictvím fotografií, že jsou předměty nájmu předávány zásilkové službě (přepravci) nepoškozené.

Pokud pronajímatel převezme předměty nájmu poškozené, zničené nebo jinak znehodnocené a nájemce nebude moci prokázat, že předal předměty nájmu zásilkové službě (přepravci) nepoškozené, nezničené nebo jinak neznehodnocené, považuje se za to, že odpovědnost za škodu (majetkovou újmu) nese nájemce.

VII. Kauce a podmínky pro navrácení kauce

Kauce je finanční částka, kterou nájemce dobrovolně postupuje pronajímateli jako formu vratné zálohy. Výše kauce odpovídá přibližně 50 % tržní ceny pronajímaných předmětů. Výši kauce stanovuje vždy pronajímatel. Výše kauce je vždy oznámena v rámci nabídkového emailu. Pokud pronajímatel převezme předměty nájmu ve stejném stavu jako je odeslal je povinen navrátit přijatou kauci nájemci v plné výši. Při osobním předání nepoškozených předmětů nájmu je kauce předána ihned, nebo zaslána na účet nájemce maximálně do 2 pracovních dnů. Jestliže byly předměty nájmu zaslány prostřednictvím zásilkové služby (přepravce), je vratná kauce zaslána do 2 pracovních dnů od data převzetí nepoškozených, nezničených a neznehodnocených předmětů nájmu na bankovní účet nájemce.

Při převzetí poškozených, zničených nebo znehodnocených předmětů nájmu je pronajímatel oprávněn ponechat si kauci nebo její část, aby mohl předměty nájmu opravit nebo je uvést do původního stavu. Pokud není možné předměty nájmu opravit nebo je uvést do původního stavu, ponechá si pronajímatel kauci nebo její část, aby mohl pořídit předměty nájmu nové, srovnatelné s těmi, které byly zapůjčeny v rámci zápůjčky.

Výše vratné kauce je uvedena na faktuře a její výše je oznámena nájemci i v rámci nabídky emailem. Nabídkový email obsahuje kromě výše kauce i termín zápůjčky, cenu za zapůjčení a seznam jednotlivých předmětů zápůjčky.

O finanční částce, kterou si pronajímatel z kauce ponechá, je povinen písemně informovat nájemce, a to nejpozději do 7 pracovních dnů od data převzetí předmětů nájmu od přepravce. Za písemné sdělení se pro tyto případy považuje také elektronická komunikace, např. formou emailu či SMS zpráv. Toto ustanovení se použije obdobně také pro osobní předání předmětů nájmu.

VIII. Podmínky pro předání předmětů nájmu

Nájemce má povinnost vrátit předměty nájmu pronajímateli nejpozději do data, na kterou byly předměty nájmu zapůjčeny (pronajaty). Za navrácení se považuje fyzické předání předmětů nájmu k rukám pronajímatele nebo doručení prostřednictvím přepravce k rukám pronajímatele. Za každý den prodlení je pronajímatel oprávněn požadovat finanční částku odpovídající 50 % z výše zápůjčky.

Jestliže nájemce předměty nájmu nevrátí vůbec, náleží pronajímateli celá postoupená kauce a doplatek ve výši pořizovací ceny předmětů.

Pokud nájemce zruší celou objednávku ve lhůtě 14-8 dní před termínem zápůjčky, náleží pronajímateli 50 % z ceny zápůjčky. Navrácení zbývající částky se uskuteční ve lhůtě 5 pracovních dnů od zrušení objednávky.

Pokud nájemce zruší celou objednávku ve lhůtě 7 a méně dní před termínem zápůjčky, náleží pronajímateli 100 % z ceny zápůjčky. Navrácení zbývající částky se uskuteční ve lhůtě 5 pracovních dnů od zrušení objednávky.

Tyto podmínky zápůjčky nabývají účinnosti dnem 1.7.2023.